Ένας πίνακας που βρέθηκε από έναν έμπορο παλαιών αντικειμένων κατά τη διάρκεια καθαρισμού κελαριού στο Κάπρι, θεωρείται από Ιταλούς ειδικούς ως πρωτότυπο πορτρέτο του Πάμπλο Πικάσο. Ο Λουίτζι Λο Ρόσο, όταν ανακάλυψε το έργο το 1962, τοποθέτησε τον τυλιγμένο καμβά σε φθηνή κορνίζα και τον κρέμασε στον τοίχο του σαλονιού του για πολλές δεκαετίες. Αν και το πορτρέτο πιστεύεται τώρα ότι απεικονίζει τη Ντόρα Μάαρ, τη Γαλλίδα φωτογράφο και ζωγράφο που υπηρέτησε ως μούσα του Πικάσο, ο Λο Ρόσο δεν γνώριζε τον δημιουργό του έργου και η σύζυγός του συχνά το αποδοκίμαζε.
Η υποψία για την αυθεντικότητα του πίνακα αναζωπυρώθηκε όταν ο γιος του, Αντρέα, ξεκίνησε να αναζητά πληροφορίες μετά από μια εγκυκλοπαίδεια ιστορίας της τέχνης που του είχε δώσει η θεία του. Η οικογένεια συμβουλεύτηκε ειδικούς, συμπεριλαμβανομένου ενός γνωστού ερευνητή τέχνης, του Μαουρίτσιο Σερατσίνι. Μετά από χρόνια ερευνών, η γραφολόγος Τσίντσια Αλτιέρι, μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Ιδρύματος Arcadia, επιβεβαίωσε ότι η υπογραφή στον πίνακα, αξίας σήμερα 6 εκατομμυρίων ευρώ, είναι του Πικάσο.
Ο Πικάσο είχε επισκεφθεί συχνά το νησί Κάπρι, και ο πίνακας, που μοιάζει εντυπωσιακά με το Buste de femme (Dora Maar), πιστεύεται ότι δημιουργήθηκε μεταξύ 1930 και 1936. Ο Αντρέα, σήμερα 60 ετών, συνέχισε την έρευνα για να μάθει περισσότερα σχετικά με τον καλλιτέχνη. Εξήγησε ότι είχε επικοινωνήσει πολλές φορές με το Ίδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα, αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον για τους ισχυρισμούς του, με την υποψία ότι ήταν ψευδείς.
“Ο πατέρας μου είχε βρει τον πίνακα προτού γεννηθώ και δεν γνώριζε ποιος ήταν ο Πικάσο”, είπε ο Αντρέα. “Καθώς διάβαζα για τα έργα του Πικάσο, παρατηρούσα την υπογραφή του πίνακα και το σχήμα της. Είχα πει στον πατέρα μου ότι μου φαίνονταν παρόμοια, αλλά εκείνος δεν το αντιλαμβανόταν”. Το ίδρυμα έχει τον τελευταίο λόγο για την αυθεντικότητα του πίνακα, ο οποίος φυλάσσεται τώρα σε θησαυροφυλάκιο στο Μιλάνο.
Πηγή: documentonews.gr